Tweede week. - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Denise Wijfjes - WaarBenJij.nu Tweede week. - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Denise Wijfjes - WaarBenJij.nu

Tweede week.

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 December 2013 | Oostenrijk, Mayrhofen

Deze week moest ik de hele week in de bediening. Wat ik erg jammer vond, want ik wil zo graag met die kids werken.
Maandag moest ik helpen met het opruimen van het ontbijt en in de avond in de bediening. Wat bijzonder goed bleek te gaan en ik allemaal complimentjes kreeg. We hebben hier geen a la carte avond eten en ook niet een buffet. In de ochtend ligt er een menu op tafel en het voorgerecht&de soep zijn voor iedereen hetzelfde en een hoofd gerecht kan je kiezen uit 3 verschillende gerechten. Die moeten we dan opdienen. Dinsdag moest ik ook met het ontbijt werken. Dus mensen koffie brengen en tafels afruimen. Daarna snel met de ski lift de piste op om kinderen op te halen. Nog al apart dat het boven op de berg warmer is dan bij ons beneden. Toen heel snel gegeten en met Kati en Kitti naar Lanersbach gegaan (een dorpje verderop), we moesten een rekening open voor ons loon. We waren alleen veel te vroeg in Lanersbach en zijn nog even gezellig wat gaan drinken. Daarna in de avond nog weer gewerkt. Deze avond heb ik het gepresteerd om een bord met eten te laten vallen en dat ging vol over een man heen. Dat was niet erg handig, en dan is dr ook nog lekker een taal verschil. Woensdag weer ontbijt gewerkt en nu alleen de piste op gegaan om kinderen op te halen en weer in de avond werken. Donderdag weer het ontbijt en avond eten gewerkt. Na het werken zijn we nog even met zijn 3 naar een apres ski cafe geweest om wat te gaan drinken. Maar niet tot te laat want vrijdag moest ik gewoon weer met het ontbijt werken. Waarbij me collega het nodig vond om helemaal niets te doen en mij lekker alles op te laten ruimen. En toen eindelijk de laatste avond in bediening voor deze week! Nu alleen nog maar met kerst. Maar dat is ook nog wel weer gezellig. Zaterdadg was ik lekker vrij. Toen wilde ik gaan skiën alleen dat blijkt toch te lastig zijn met me astma omdat er minder zuurstof zit zo hoog in de bergen. In de avond ben ik samen met Evelyn (meisje van de play arena) naar een Weihnachtsmarkt gegaan in Mayrhofen. Dat was erg gezellig, behalve dan dat ik toen in een huisje uitliep uit gleed omdat er ijs op de tegels lag. Vandaag was dan de dag dat ik eindelijk mocht doen wat ik leuk vind om te doen! Helaas waren in het begin maar weinig kinderen later waren er wel meer. Erg leuk nu we nederlanders in het hotel hebben en die kinderen ook bij mij komen spelen kan ik tenminste nog even kletsen. Dus hup die ouders naar de kroeg toe, en toen kwamen ze redelijk aangeschoten terug, waar ze allemaal hun excuses voor gingen aan bieden. Ach ik ben jong en ga zelf ook naar de kroeg, dus ik zag er de humor wel van in. En werd hun reddende engel genoemd omdat ze hun kinderen bij mij konden laten! Al met al een leuke dag. Alleen vanaf morgen moet ik van half 12 tot half 10 werken omdat een collega ziek is. Dat gaan lange en vermoeiende dag worden!

  • 23 December 2013 - 09:50

    Corina:

    Hoi Denise
    Leuk om weer van je te lezen. Inmiddels weet je vast dat nicht schlimm niet niet slim maar niet erg betekent ;-) Met je astma zou ik het skien juist af en toe blijven probren hoor. Als je goed geacclimatiseerd bent zou het je je juist moeten kunnen helpen. Daar staan de bergen en hun hoogte juist om bekend. Zo komen er boven de 1200 m bv ookbgeen pollen voor, waardoor het daar heel goed is vor mensen met allergieen. De komende weken zal je het wel lekker druk hebben, dat maakt het wat makkelijker om weg van huis te zijn. Fijn om te zien dat je al een paar leuke vriendinnen gemaakt hebt, gezellig om samen leuke dingen te doen en eens op elkaar te kunnen leunen als het even nodig is. Ik wens je fijne dagen en de groeten aan seppven petra. Gr. Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4758

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 30 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: