Aangekomen - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Denise Wijfjes - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Denise Wijfjes - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 December 2013 | Oostenrijk, Mayrhofen

Na een reis van 14 uur was ik toch wel blij dat ik eindelijk in het hotel aangekomen was. Het was de bedoeling dat ik hier rond een uur of 7 zou zijn. Dat is uit eindelijk 9 uur geworden. Door een vertraging op Köln, waardoor ik me aansluiting miste. Toen kwam ik op München en moest ik in eens een extra overstap doen. Maar die heb ik niet gedaan want er ging ook een trein rechtstreeks naar Jenbach dus ben ik heel eigenwijs daar maar in gaan zitten. Anders had ik de Zillertalbahn naar Mayrhofen niet gehaald en die had ik nu wel (de laatste).
Oja en dan stap je op München uit de trein en wil je gaan lopen met je zwaarste koffer breekt het handvat af... Nee daar werd ik dus niet gelukkig van.
Vanaf Mayrhofen is Tux nog een kwartiertje rijden ongeveer. Met allemaal slingerbochten en heel steil naar boven. Maar dat was ook wel weer gaaf om mee te maken. Overal zag je lichtjes dat was wel heel mooi om te zien.
Er ligt volgens Sepp (de eigenaar van het hotel) nog niet zo veel sneeuw. Dat zag ik ook vanmorge pas dat er nog bergen zijn die nog niet besneeuwd zijn. Maar goed, als er zo veel sneeuw in Nederland ligt als dat er nu hier ligt dan zou heel Nederland ontregeld zijn. Dus voor mij was het wel veel.
Ik kreeg ook gelijk mijn kamertje te zien toen ik aankwam. Dat was toch wel even groter dan ik had verwacht. Grote ruimte in het midden van me kamer, een keukentje zit er zelfs in en een inloop kast. Me kast hier is gewoon groter dan thuis haha. Mijn badkamer en wc zijn ook apart. En dan nog durft Sepp te vragen of het wel goed is. Ik had niet verwacht dat het zo groot zou zijn.
Vanmorgen even lekker wezen ontbijten en vanuit het restaurant kan je allemaal bergen zien. Besneeuwde en niet besneeuwde bergen. Ik ben benieuwd hoe veel sneeuw er in de aankomende 5 maanden nog gaat vallen. Ik denk een heleboel.
Zometeen krijg ik het kinderspeel gedeelte te zien en daarna heb ik nog even lekker vrij. Dan ga ik maar even het dorpje bekijken waar ik in zit. Ik ben benieuwd. Het viel me net toen ik al die bergen zag wel even zwaar dat ik zo lang zo ver weg ben van huis. Maar dat komt omdat het natuurlijk pas mijn eerste echte dag is hier.

  • 10 December 2013 - 12:27

    Helma Schippers:

    Hoi Denkse, leuk zo om dit allemaal te lezen. Natuurlijk niet leuk dat je zo een vertraging heb gehad, zak best wel de nodige stress op geleverd hebben. door een reactie van je moeder op Fb heb ik de naam van het hotel gezien en ben meteen even gaan google-en. Wat een gaaf hotel zeg. Mooie kamers (appartementen) en het speel gedeelte binnen voor de kinderen lijkt wel ballorig zeg jeetje wat groot. Duidelijk een hotel voor families met kinderen. Ik denk zo maar dat jij een hele leuke tijd tegemoet gaat daar. Een ding is zeker. Jij krijgt een witte kerst wij moeten er maar van dromen. Veel plezier en hou ons op de hoogte.
    Groetjes van Helma en natuurlijk ook van Hans. Oke ook van Daphne maar die zal zelf wel reageren. Doei tot lezens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 4760

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 30 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: