Derde week - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Denise Wijfjes - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Denise Wijfjes - WaarBenJij.nu

Derde week

Blijf op de hoogte en volg Denise

29 December 2013 | Oostenrijk, Mayrhofen

Deze week eindelijk een drukke week in het hotel! Met lekker veel kinderen. Al viel het me nog mee hoe veel kinderen er in de middag in de play arena waren.
Zondag kregen we te horen dat een collega ziek was en ik ten grotendeels haar diensten nog over moest nemen. Maandag dat gedaan en de rest van de week gelukkig niet. Was me toch wel te lang.
Zondag was de toon al gezet met de Nederlanders bij ons in het hotel. Elke middag gingen ze even met zijn allen après skiën. Dus telkens als ze de kids op kwamen halen was het lachen! De ene keer gingen ze mee spelen met de kinderen, de andere keer werden er schoenen gegooit op het Hochseilgarten (mijn excuses maar ik weet het nederlandse woord er even niet voor!!) En soms dan gingen ze even stapelen en een andere keer waren de kinderen op bed en waren er twee vaders aan het tafel tennissen! Wat voor mij ondertussen gewoon aan het worden was vonden mijn collega's toch echt wel erg raar toen ze het zagen!
Kerst vieren ze hier heel anders dan in Nederland. Waar wij eerste kerstdag voor hebben is hier op kerstavond. Met de familie bij elkaar en cadeautjes geven. Die worden gebracht door de Weihnachtsman of het Christkind. Dat was toch wel erg raar. En eerste en tweede kerstdag word er verder niets meer aangedaan.
Dinsdag moest ik in de avond in de bediening. Waarbij ik van de nederlandse kids allemaal commentaar kreeg, mijn juf hoort hier toch niet?!
Woensdag stormde het hier en waren de skiliften gesloten. Ik hoefde dus geen kids op te halen maar weer een hele dag in de play arena aangezien het druk zou worden. Nouja druk was het niet maar gezellig zeker wel!
Donderdag was de skilift nog gesloten ivm met de wind! Dus maar even met mijn nederlandse vriendje gespeelt. Daar moest ik heel de dag door mee van de glijbaan, hij telkens maar op schoot en hij vond het geweldig! (Ik stiekem ook wel want wat een mooi ventje is het!)
Vanaf woensdag avond ook elke avond met de kids gegeten, eigenlijk alleen maar met de nederlandse kids, dat vonden ze geweldig en dan de avonden nog even in de play arena.
Op vrijdag middag waren er niet zo veel kinderen. De nederlandse kinders van ons hotel en nog 3 hele kleine kinderen. Waarop we besloten hadden een film aan te zetten, en jawel een nederlandse :) Dat was erg leuk!
Op zaterdag lekker een dagje vrij en lekker de omgeving bekeken want vrijdag avond had het gesneeuwd :) Dus dat was wel erg gaaf! Alles is eindelijk wit! Vandaag heeft het overdag en later in de avond ook nog gesneeuwd. Gaat het toch eindelijk wit worden hier.
Vandaag moest ik overdag in de play arena zijn en in de avond weer in de bediening. Waarbij is er achter kwam dat een tafel waar ik heel de tijd duits tegen praatte ook nederlanders zijn :) Dus dat is wel ideaal voor mij!
Morgen komt Thijs voor een paar daagjes hier heen, ik kan niet wachten!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4763

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 30 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: